Badenia-Wirtembergia Europa Niemcy Podróże

Zamek Sigmaringen – wizytówka Hohenzollernów

3 grudnia 2022

Bajkowe zamki Badenii-Wirtembergii

Zamek Sigmaringen odzwiedziłam podczas lipcowej wycieczki weekendowej po najpiękniejszych zamkach Badenii-Wirtembergii. Z trzech zamków, które miałam przyjemność zobaczyć, zamek Sigmaringen zrobił na mnie największe wrażenie! Dziwi mnie fakt, że to wciąż mało popularna budowla, bo wcale nie ustępuje innym niemieckim zamkom! Dla mnie to jeden z najpiękniejszych zamków w Niemczech i w tym wpisie chciałabym Wam go nieco bardziej przybliżyć.

Jak dojechać do zamku?

Do Sigmaringen można dojechać bezpośrednim pociągiem ze Stuttgartu. Podróż trwa około dwóch godzin.

My podróżowaliśmy autem, gdyż w planach mieliśmy kilka miejsc, więc samochód był niezbędny.

Zwiedzanie zamku Sigmaringen

Zamek Sigmaringen można zwiedzać także od środka, do czego Was zachęcam! Bilety kosztują 14€, a w ich cenie dostępny jest także audioguide. Aktualne godziny otwarcia znajdziecie tutaj.

Na zwiedzanie trzeba przeznaczyć ok. 1-2 godzin. Nie wszystkie Komnaty i pomieszczenia zostały udostępnione, gdyż niektóre z nich wykorzystywane są jako pomieszczenia administracyjne. Na szczęście te, które są do dyspozycji turystów mogą się pochwalić wspaniałych wystrojem i wyposażeniem. Potężne sale i salony ze wspaniałymi meblami, obrazami i cenną porcelaną dają odwiedzającemu wgląd w dworską świetność minionych stuleci. Wystawione są kolekcje z prehistorii i wczesnej historii, podobnie jak dzieła malarzy, rzeźbiarzy i kowali ze Szwabii. W sali zbrojeniowej znajduje się jedna z największych prywatnych kolekcji broni w Europie z eksponatami od średniowiecza do współczesności. Marstallmuseum prezentuje natomiast książęcą flotę pojazdów.

Historia

Pierwsze wzmianki o Sigmaringen pochodzą z 1077 roku! To właśnie wtedy na południowym krańcu Jury Szwabskiej został zbudowany Zamek Książęcy. Grzbiet skalny, na którym znajduje się zamek ma około 200 metrów długości i wznosi się do 35 metrów wysokości  nad Dunajem.

W 1535 roku zmarł ostatni męski potomek i zamek trafił wówczas w posiadanie Hohenzollernów. Pożary i zniszczenia wojenne w następnych wiekach oraz kolejne odbudowy i przebudowy miały wpływ na dzisiejszy kształt zamku.

W 1893 roku zamek spłonął, a jego dzisiejszy wygląd to wynik właśnie tej odbudowy. Widać tu romantyczne nawiązanie do średniowiecznego ideału zamków!

Podczas II wojny światowej zamek stanowił tymczasową siedzibę rządu Vichy po jego ewakuacji z Francji i wysiedleniu książęcej rodziny.

Co ciekawe, zamek wciąż należy do rodziny Hohenzollernów, a także do przedsiębiorstwa Hohenzollernów!

BONUS – Gönninger Wasserfall (wodospad)

Po zobaczeniu Zamku Sigmaringen od wewnątrz i zewnątrz godzina wciąż była młoda, ale wiedzieliśmy, że nie zdążymy już zobaczyć zamku Lichtenstein, który postanowiliśmy zostawić sobie na kolejny poranek.

Sprawdziliśmy co jeszcze ciekawego znajduje się w okolicy i tak trafiliśmy na wodospad Gönningen! Generalnie nic nadzwyczajnego, mały wodospad ukryty w niewielkiej miejscowości, porośnięty bujną roślinnością. Nie da się do niego podejść, gdyż teren jest zagrodzony. Podaje to miejsce w ramach ciekawostki. Jeśli lubicie wodospady i macie czas, można tu zajrzeć, ale niewiele stracicie jeśli ominięcie to miejsce!

I to już wszystko co dla Was przygotowałam!

Pozostałe wpisy z tej wycieczki

Jeżeli lubisz podróżować po Niemczech tak jak my i chcesz być z nami na bieżąco, albo może chcesz pochwalić się swoimi odkryciami w tym pięknym kraju, to zapraszamy do grupy: Podróże po Niemczech

Podobał Ci się wpis? Chcesz nas docenić? Zostaw serduszko/komentarz pod postem lub polub nas na Facebooku albo zaobserwuj na Instagramie. Ciebie nic nie kosztuje, a nas do dalszej pracy motywuje!  <3

Dziękuję, że jesteś! Twoja kawa pobudza mnie do działania i pomaga w prowadzeniu bloga! Moje teksty o podróżach po Niemczech to nierzadko jedyne wpisy po Polsku w Internecie. Jeśli chcesz poznać prawdziwe perełki i wspierać język polski w niemieckiej turystyce, to dobrze trafiłeś! Pomóż mi opisać Niemcy i świat po Polsku!

Postaw mi kawę na buycoffee.to